نرده شیشه ای جان پناه شیشه ای

نرده شیشه ای جان پناه شیشه ای

امروزه تکامل در مراحل ساخت شیشه و در دسترس بودن آن منجر به تغییرات زیادی در ساخت و ساز ها شده است. در واقع کم کم شیشه تبدیل به عنصر اساسی ساختمان شده است و به سرعت در حال جایگزینی متریال های ساختمانی دیگر است. سازه های جدید که شیشه مؤلفه اصلی آن است هر روز در حال ظهور در معماری مسکونی و تجاری هستند. یکی از این سازه ها، نرده شیشه ای جان پناه شیشه ای یا هندریل شیشه ای است.

سازندگان در حال حاضر در پروژه های ساخت و ساز و نوسازی تمایل بیشتری به استفاده از نرده های شیشه ای دارند. به این دلیل که نرده های شیشه ای نسبت به نرده های سنتی فلزی، چوبی و دیوارهای بتنی مزایای بسیاری دارند که فراتر از زیبایی شناسی است. ما در این مقاله انواع مختلف حصار شیشه ای را مورد بحث قرار داده ایم و به برخی از دلایلی که چرا این سازه شیشه ای تبدیل به استاندارد جدید در ارتقاء خانه ها شده، اشاره کرده ایم.

نرده شیشه ای، هندریل شیشه ای یا جان پناه شیشه ای چیست؟

در تعریف جان پناه شیشه ای باید بگویم یک نرده شیشه ای که در کنار پله یا بالکن یا اطراف پشت بام و روف گاردن یا استخر یا هر فضایی که دارای ارتفاع باشد، نصب می شود، میباشد که هدف از نصب آن جلوگیری از سقوط است. این مساله به حدی اهمیت دارد که تقریبا در هر خانه مدرنی بجای استفاده از نرده فلزی یا هر متریال دیگر برای تراس، جانپناه شیشه ای استفاده می شود و در نهایت محصولی امن و زیبا در نمای خانه میتوان داشت.

در جانپناه شیشه ای، زیبایی بسیار اهمیت دارد. درعین اینکه شیشه مانعی برای دید ایجاد نمیکند و دید در سمت دیگر آن را خواهیم داشت. در گذشته استفاده از شیشه همیشه نگران کننده بوده است اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تولید شیشه های مقاوم براحتی می توان از شیشه در ساخت و ساز بهره برد.

استانداردها و ضوابط جان پناه

نرده شیشه ای جان پناه شیشه ای برای استفاده در ساخت و سازها باید دارای استاندارهای خاص باشند تا در استفاده از آنها مشکلی برای کابران و ساکنان پیش نیاید. برخی از این استانداردها به این شرح است که ارتفاع از کف حداقل 90 سانتیمتر و حداکثر 110 سانتیمتر باشد و حتما از شیشه مقاوم لمینت استفاده شود.

نرده شیشه ای جان پناه شیشه ای

متداول ترین انواع نرده شیشه ای

1-توکار یا دفنی

در این نوع هندریل کلیه ملزومات شیشه ای که برای مهار شیشه استفاده میشد، در داخل کفسازی قرار می گیرند و در پایان کار سطحی یکنواخت از شیشه قابل مشاهده خواهد بود. از این نوع نرده برای مکانهایی استفاده می شود که ظاهر زیبا و دکوراسیون مینیمال مد نظر باشد.

2-روکار یا یو چنل یا اکسپوز

در این نوع نرده، هندریل در مقطع U شکل آلومینیومی در کف قرار میگیرد. ارتفاع پروفیل UCHANNEL در سیستم هندریل شیشه ای روکار 10 سانتی متر است. ویژگی نرده های اکسپوز به این صورت است که پس از پایان کار سازه نصب می شود و تمامی قطعات آن قابل مشاهده است.

3-اسپیگات یا اسپیگوت
در نرده شیشه ای اسپیگات از پایه استیل برای نصب استفاده می شود. این پایه های استیل دارای یک قسمت یو شکل در بالای خود هستند که محل قرار گیری شیشه است. مقطع این نرده ها میتواند به شکل مربع یا دایره یا حتی سفارشی باشد.

نرده شیشه ای جان پناه شیشه ای

4-اتصال نقطه ای یا فیکس پوینت

در این نوع هندریل شیشه ای، خبری از پروفیل u شکل نیست و بدین صورت است که از چند نقطه سوراخ می شود که به دیوار یا زمین وصل می شود. زیر سازی در این نوع نرده شیشه ای اهمیت زیادی دارد. معمولا برای استحکام بیشتر سازه فیکس پوینت ها را به زیر سازی فلزی جوش می دهند.

انواع شیشه مورد استفاده برای نرده شیشه ای

انواع مختلف شیشه را می توان برای نرده شیشه ای جان پناه شیشه ای استفاده کرد. با این حال، فاکتور ایمنی در حین انتخاب شیشه، مورد توجه ویژه است. مقاومت و استحکام از ویژگی های اصلی شیشه ای است که بعنوان نرده شیشه ای استفاده می شود. بنابراین در اینجا محبوب ترین انواع شیشه که در نرده شیشه ای کاربرد دارد را معرفی می کنیم.

1-ورق پلکسی 

شیشه پلکسی یا اکریلیک یک ترموپلاستیک شفاف است که در بسیاری از کاربردها جایگزین شیشه شده است. این ترموپلاستیک همه کاره مزایای زیادی نسبت به شیشه معمولی دارد. بنابراین، می تواند یک گزینه واجد شرایط برای دیوار شیشه ای در نظر گرفته شود.

مزایا

استحکام – از آنجایی که شیشه اکریلیک نوعی پلاستیک با انعطاف پذیری بسیار بیشتر از شیشه است، تقریباً سی برابر قوی تر از شیشه های معمولی است. احتمال خرد شدن آن بسیار کم است.
سبک وزن – شیشه اکریلیک سبک تر از شیشه است که استفاده و جابجایی آن را آسان می کند.
دوام – پلکسی گلس با نگهداری مناسب، ظاهر فوق العاده خود را برای سال ها حفظ می کند.
مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش – ورق پلکسی گلس در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم است که آن را برای کاربردهای خارج از منزل ایده آل می کند.
انتقال نور – پلکسی گلاس اجازه می دهد تا نور بیشتری نسبت به شیشه های معمولی از آن عبور کند.

معایب

مستعد خراش – شیشه اکریلیک در برابر خراش آسیب پذیر است. بنابراین باید در نگهداری از آن دقت شود.

غیر مقاوم در برابر حرارت – پلکسی گلس در شرایط دمای بالا مقاوم نمیباشد .

2-شیشه لمینت

شیشه لمینت دو یا چند لایه شیشه است که با یک لایه PVB که بین شیشه ها تحت حرارت بالا در کوره قرار میگیرد مقاوم می شود. ساختار چند جداره، شیشه لمینت را در برابر ضربه بسیار مقاوم می کند.

نرده شیشه ای جان پناه شیشه ای

استحکام –  شیشه لمینت قویترین نوع شیشه است.
امنیت – شیشه های لمینت به دلیل ماهیت نشکن، بالاترین سطح ایمنی و امنیتی را ارائه می دهند.
دوام – ساختار قوی سطح بسیار بالایی از دوام و عمر مفید را تضمین می کند.
محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش – شیشه چند لایه لمینت اشعه های مضر خورشید را مسدود می کند و فقط به نور مفید اجازه عبور می دهد.

معایب

هزینه – شیشه های لمینت از طریق یک فرآیند جامع ساخته می شوند، بنابراین قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع شیشه دارند.
نصب پیچیده – برای نصب شیشه لمینت به مهارت های حرفه ای نیاز است.

هزینه نصب بالاتر– برای نصب شیشه لمینت به مهارت های حرفه ای نیاز است. بنابراین کار نصب می تواند با قیمت بالاتری تمام شود.
دشواری دسترسی – تولید شیشه های چند لایه سخت است که پیدا کردن تولیدکنندگان شیشه چند لایه را دشوار می کند.

3-شیشه ی سکوریت

شیشه سکوریت شده یا سخت شده انتخاب نهایی برای اکثر کاربردها در زندگی روزمره ما است. این محصول طی فرایند حرارت بالا و سپس خنک شدن سریع ساخته می شود. شیشه سکوریت شده مقدار مناسبی از استحکام و ارزش ایمنی را همراه با قیمت منصفانه دارد.

حداقل ضخامت شیشه برای نرده شیشه به عوامل مختلف بستگی دارد از جمله ابعاد شیشه، ارتفاع نرده، شرایط اقلیمی و نیازهای ایمنی. نرده های شیشه ای معمولا از جنس سکوریت با حداقل ضخامت 8 میل به بالا استفاده می شود که این ضخامت مقاومت و ایمنی لازم در برابر فشار و ضربه را خواهد داشت.

مزایا

استحکام – شیشه سکوریت شده حدود 4 تا 5 برابر قوی تر از شیشه معمولی است.
ایمن برای استفاده – شیشه سکوریت در برابر ضربه مقاوم است. حتی اگر در یک موقعیت غیرمحتمل بشکند، به صورت قطعات کوچک بی خطر خورد می شود.
به راحتی در دسترس – در ساختارهای شیشه ای بسیار استفاده می شود. بنابراین شیشه سکوریت شده به راحتی در بازار موجود است.
هزینه – به دلیل سهولت در دسترس بودن، می‌توانید شیشه سکوریت را با قیمت مناسب تهیه کنید.

معایب

عدم ویرایش پس از تولید – هنگامی که شیشه سکوریت تولید شد، نمی توانید هیچ تغییری در آن ایجاد کنید. حتی اگر بخواهید سوراخ کوچکی در لت شیشه ایجاد کنید، تکه تکه می شود.

4- شیشه هوشمند

نرده شیشه ای هوشمند به لطف تکنولوژی مدرن بسیار لوکس و جدید شیشه هوشمند میباشد و میتوان از آن برا ایجاد حصار در مکانهایی که مشرف به دید افراد میباشد و گاهی نیاز به حریم خصوصی است، استفاده می شود.

با یک ریموت یا کلید دیواری در کسری از انبه میتوان شیشه را مات یا شفاف کرد و از حالت مات یا حریم خصوصی آن استفاده کرد.

کاربرد نرده شیشه ای

نرده شیشه ای این روزها بسیار رایج است. ما در این مقاله در مورد برخی از کاربردهای متداول نرده های شیشه ای صحبت کرده ایم.

نرده استخر شیشه ای

یکی از پرکاربردترین استفاده های نرده شیشه ای استفاده در اطراف استخر است. استفاده از نرده شیشه ای هم از سقوط حیوانات خانگی و هم کودکان درون استخر جلوگیری میکند و هم زمان شنا بخصوص اگر استخر درون باغ باشد میتوان از دیدن مناظر اطراف لذت برد. نرده شیشه ای استخر یا همان دیوار شیشه ای استخر یا حصار اطراف استخر الزامی است. این نرده شیشه ای امنیت را به فضا می افزاید بدون اینکه به هیچ وجه روی زیبایی شناسی تأثیر منفی بگذارد. نرده های شیشه ای ، در واقع ، کلاس و سبک فضا را ارتقا می دهند.

نرده شیشه ای جان پناه شیشه ای

نرده حیاط خلوت

اگر در حیاط خلوت خود منظره ای دارید و می خواهید از آن حداکثر لذت را ببرید، به دنبال حصارکشی شیشه ای بروید. نرده های شیشه ای در حالی که مانعی در فضای شما برای لذت بردن از منظره ایجاد نمی کنند، ظاهری مدرن و لوکس به فضا می بخشند.

نرده بالکن

شیشه بهترین گزینه برای حصار کشی بالکن است. نمای مدرنی به بیرون خانه می بخشد و احساس فضای بزرگتر را القا میکند. نرده شیشه ای بالکن انتخاب ارجح طراحان و معماران است زیرا یک ظاهر باشکوه را به نمای بیرونی خانه می افزاید.

نرده شیشه ای جان پناه شیشه ای

نرده شیشه ای پاسیو و روف گاردن

پاسیو و روف گاردن ها بخشی از خانه های معاصر هستند. این فضاهای باز برای ریلکس کردن و خوش گذرونی در عصرها و اوقات فراغت بسیار لذت بخش میباشند. نرده های چوبی یا دیوار بتنی دید را محدود می کنند در حالی که نرده شیشه ای جان پناه شیشه ای نه تنها فضا را دلباز می کنند بلکه دید وسیع تری از اطراف به شما می دهند. شما می توانید از فضای باز و زیبایی های منظره به روشی مؤثرتر لذت ببرید.

نرده شیشه ای راه پله

نرده شیشه ای که بنام هندریل شیشه ای نیز مشهور است بهترین جایگزین نرده های قدیمی است که در عین ظرافت و زیبایی از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است. همچنین طول عمر بالا و هزینه نگهداری پایینی دارند.

نرده شیشه ای جان پناه شیشه ای

نرده شیشه ای تراس و روف گاردن

نرده شیشه ای زیبایی فضای تراس و روف گاردن را چندین برابر میکند. در استفاده از شیشه برای این کاربردها، بهتر است که از نوع اسپیگات استفاده شود تا اینکه شیشه کاملا به زمین بچسبد و مانع از افتادن چیزی به پایین شود.

انواع نرده شیشه ای از نظر فریم

اگر حیاط خلوت شما منظره ای زیبا دارد یا می خواهید استخر خود را به شیوه ای مدرن محصور کنید، یک نرده شیشه ای پاسخگوی نیاز شماست!

نرده های شیشه ای می توانند بصورت فریم دار یا فریم لس استفاده شوند. هر دوی اینها مزایا و معایب خاصی دارند. انتخاب نهایی به ترجیحات و بودجه شخصی شما بستگی دارد.

  • نرده شیشه ای فریم لس
  • نرده شیشه ای فریم دار

نرده شیشه ای فریم لس

نرده شیشه ای فریم لس یکی از همه کاره ترین و جذاب ترین سیستم های نرده است. سیستم های فریم لس اغلب دارای حداقل ترین سخت افزار هستند. تقریباً در همه جا قابل استفاده است و تقریباً برای همه سبک های طراحی مناسب است. محبوب، مدرن، مقاوم و ایمن است. اما، مانند هر مصالح ساختمانی، مزایا و معایب، نقاط قوت و ضعف دارد.

مزایای نرده شیشه ای بدون فریم

استحکام – حصار شیشه ای فریم لس از شیشه با ضخامت بالاتر ساخته شده است که با استفاده از پایه های فولادی ضد زنگ، در جای خود نگه داشته می شود. شیشه شش برابر بیشتر از شیشه معمولی استحکام دارد و شکستن آن تقریبا غیرممکن است.

ویوی بدون مانع – نرده شیشه ای دید 100٪ را فراهم می کند. با نرده شیشه ای فریم لس میتوان ویوی محوطه یا مناظر اطراف را داشت.

شفافیت – نرده شیشه ای بدون فریم بهترین راه برای حصار کشی یک منطقه بدون ایجاد مانعی برای دید است.

تطبیق پذیری – پنل های شیشه سکوریت را می توان تقریباً به هر اندازه و شکلی تولید کرد.

دوام – شیشه سکوریت و فولاد ضد زنگ هر دو در برابر خوردگی و سایش بسیار مقاوم هستند. اگر به درستی نصب شوند، تا پایان عمر با حداقل نگهداری دوام خواهند داشت.

تعمیر و نگهداری کم – شستشوی منظم با آب و صابون تمام چیزی است که برای اینکه یک حصار شیشه‌ای فریم لس به‌نظر نو برسد، لازم است. سایر انواع نرده ها به رنگ آمیزی منظم، لکه گیری یا حتی جایگزینی کامل در طول زمان نیاز دارند.

فضای شما را به حداکثر می‌رساند – نرده شیشه ای جان پناه شیشه ای بدون قاب با یکپارچه‌سازی ویژگی‌هایی که در داخل شیشه هستند با چیزهای خارج از محوطه حصارکشی شده، فضای حصارکشی را بزرگ‌تر می‌کنند. طراحان و معماران خوب می توانند از این ویژگی بهره ببرند تا تصور یک باغ وسیع تر را ایجاد کنند.

نرده شیشه ای فریم دار

این نوع نرده از شیشه های مقاوم و ایمن به همراه قابهای فلزی ضد زنگ در اطراف آن تشکیل شده است.

مزایای نرده شیشه ای فریم دار

در این راهنمای مفید، برخی از مزایا و معایب انتخاب نرده شیشه ای جان پناه شیشه ای برای خانه شما را بررسی می کنیم. شیشه به یک گزینه پرطرفدار برای حصار در اطراف استخر تبدیل شده است، اما در بالکن ها، روف ها، نیم طبقه و موارد دیگر نیز استفاده می شود.

مزایای نرده شیشه ای فریم دار

دید
چه منظره ای عالی از آب داشته باشید، چه منظره ای بکر از کوه یا روستا، نرده شیشه ای مانع دیدن منظره نمی شود. دید بالا همچنین برای ایمنی و آرامش خاطر عالی است، والدین می توانند به راحتی مراقب کودکان در استخر یا حیاط باشند. نمای شفاف از طریق حصار شیشه ای نیز می تواند کمک کند تا محوطه های کوچک بزرگتر از آنچه هستند احساس شوند. انواع توهم‌های نوری و تکنیک‌های محوطه‌سازی وجود دارد که می‌توانند نرده شیشه‌ای را برای کمک به ایجاد فضایی روشن و مطبوع ترکیب کنند.

تطبیق پذیری
نرده شیشه ای به طور کلی به عنوان یک گزینه طراحی مدرن در نظر گرفته می شود، اما می تواند فوق العاده همه کاره باشد. با سبک های بدون فریم و فریم دار می توان به راحتی یک حصار شیشه ای را سفارشی کرد. از آنجایی که خود شیشه اساساً نامرئی است، با یک قاب یا سیستم نصب برای مطابقت با سبک سایر حصارهای شیشه ای شما می تواند به طور یکپارچه در هر مکانی ترکیب شود.

استحکام – قدرت
هنگامی که به استحکام شیشه فکر می کنید ممکن است اولین چیزی نباشد که به آن فکر می کنید، اما شیشه ای که در نرده ها استفاده می شود فوق العاده مقاوم است. حصار شیشه ای از صفحات شیشه ای ضخیم ساخته شده است که باید به اندازه کافی قوی و بادوام باشند تا استانداردها را برآورده کنند.

نظافت و نگهداری
مهم نیست که چه نوع نرده شیشه ای جان پناه شیشه ای را انتخاب می کنید، برای اطمینان از دوام و ظاهر عالی در حین انجام آن، به تمیز کردن و نگهداری منظم نیاز دارد. در گذشته، سختی تمیز کردن نرده‌های شیشه‌ای مردم را از آنها دور می‌کرد، اما نرده‌های شیشه‌ای مدرن تمیز کردن آنها بسیار آسان‌تر است. می توان یک پوشش بسیار نازک و شفاف روی شیشه اعمال کرد که از آن در برابر خوردگی و خط و خش محافظت می کند. این کار نه تنها طول عمر نرده شیشه ای شما را افزایش می دهد، بلکه باعث می شود روند تمیز کردن نرده شما را آسان تر شود.

معایب نرده های شیشه ای

نظافت و نگهداری
گفتیم که سهولت تمیز کردن یکی از نکات مثبت هندریل شیشه ای است اما چالش هایی نیز وجود دارد. در حالی که فرآیند تمیز کردن امروزه آسان‌تر است و فقط با آب قابل انجام است. در ضمن هر اثر انگشت، لکه و رگه روی یک حصار شیشه ای شفاف بسیار قابل توجه خواهد بود. اگر زمان ندارید که خودتان آن را به طور منظم تمیز کنید یا بودجه لازم برای تمیز کردن حرفه ای را ندارید، ممکن است گزینه مناسبی برای شما نباشد.

خراش
خراشیدگی می تواند برای نرده های شیشه ای و فلزی به طور یکسان مشکل ساز باشد و به ویژه در نرده های شیشه ای قابل توجه است. شیشه با پوشش محافظی که در بالا ذکر کردیم مقاومت بیشتری در برابر خراشیدگی خواهد داشت، اما مهم است که با نرده های شیشه ای با احتیاط رفتار کنید. شیشه ممکن است در محیط های بسیار ساینده یا اگر حیوانات خانگی دارید که دوست دارند چیزها را خراش دهند یا پنجه بزنند مناسب نباشد.

هزینه
محصولات شیشه ای هنگامی که برای اولین بار اختراع شد، تنها برای ثروتمندترین افراد بودند. اکنون شیشه برای ایجاد حصارهای زیبا به میزان قابل توجهی مقرون به صرفه تر و در دسترس تر است. با این حال، نرده های شیشه ای هنوز هم گران تر از سایر انواع نرده ها هستند، بسته به بودجه و نیاز شما، ممکن است شیشه راه حل مناسبی برای نرده ها ی شما نباشد.

پروفیل نرده شیشه ای

پروفیل هند ریل شیشه ای معمولا پروفیل یوچنل و از آلومینیوم ضد زنگ 6063 ساخته شده است. مقطع پروفیل هندریل شیشه ای در هر سیستم با دیگری متفاوت است و این تفاوت فقط در عرض آن نیست.

نصب نرده شیشه ایفی

اکثر مردم بر این باورند که نصب نرده های شیشه ای سخت است. اما در واقع بدلیل اینکه نرده ها بر اساس نیاز و مطابق با سفارش شما ساخته می شود مشکلی برای نصب آن وجود ندارد.

قیمت نرده شیشه ای

قیمت هندریل شیشه ای بر اساس اندازه آن و نوع سفارشی سازی متغیر است. یکی از مواردی که هنگام بررسی هزینه نرده شیشه ای باید در نظر گرفت کاهش زمان نصب و هزینه های مربوطه و همچنین طول عمر بسیار زیاد آن است.
عوامل مهم در تعیین قیمت جان پناه شیشه ای:

نوع و ضخامت شیشه
نوع پایه های نگهدارنده شیشه
نوع هندریل
یراق آلات مصرفی
هزینه حمل و نقل
طراحی و سفارشی سازی

مزیت اصلی پروژه های نرده شیشه ای میزان سفارشی سازی آن است. شرکت آی گلس تولید نرده شیشه ای را به صورت سفارشی و کاملا مهندسی برای شما انجام می دهد.

اگر به فکر یک نرده شیشه ای برای خانه خود هستید، تیم متخصص ما توصیه ها و محصولات مناسبی را برای شما ارائه می دهد. اگر به مشاوره نیاز دارید یا آماده شروع پروژه نرده شیشه ای خود هستید، با تیم I GLASS تماس بگیرید.

 

https://www.northsidefencing.com.au/glass-fencing-pros-cons/

https://usglassfence.com/pros-cons-frameless-glass-fencing/