کابین دوش شیشه ای

کابین دوش شیشه ای

کابین دوش حمام یکی از اجزای ضروری همه حمام های مدرن امروزی تلقی میشود. هر چند که دیگر تنها خانه های لوکس و گرانقیمت به کابین دوش حمام مجهز نیستند و استفاده از کابین دوش در اکثر آپارتمان های امروزی به چشم می خورد. در پاسخ به این سوال که دوردوشی یا کابین دوش چیست؟ باید بگوییم که کابین دوش راه حلی برای ایجاد یک محفظه دوش آبگرم بدون بازسازی کل حمام است. کابین دوش شامل سینی دوش، دیوار، شیشه های نشکن، و تمام وسایل در یک فضای آماده برای قرار دادن در فضای حمام است.

 

کابین دوش گاهی اوقات با سر دوش باران، دوش بخار، نازل های ماساژ، چراغ ها، سیستم های صوتی و حتی دستگاه های پخش شامپو داخلی مجهز می شود. از آنجایی که این تجهیزات بیشتر یکسری تجهیزات لوکس هستند، در کابین های بزرگ قرار می گیرند.

اجزای کابین دوش شیشه ای چیست؟

یک کابین دوش اجزای مختلفی دارد که هر کدام در طرح و شکل و اندازه مختلف ساخته میشوند.

1- شیشه های نشکن 

در واقع شیشه های نشکن که به شیشه های سکوریت معروف هستند از مهمترین اجزای کابین های دوش شیشه ای بشمار می روند. شیشه های نشکن در دو نوع شیشه های سکوریت شفاف و شیشه های سکوریت مات ارائه می شوند که در نوع مات فضای داخل کابین قابل دید نیست و به نوعی حریم خصوصی حفظ می شود. مات کردن شیشه های سکوریت هم می تواند به روش ساتینا یا سندبلاست   ویا هوشمند کردن شیشه ها باشد.

شیشه های نشکن سکوریت بسیار زیبا هستند و در طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شوند که می توان با انتخاب هر کدام جلوه ای زیبا به کابین دوش و سرویس حمام هدیه داد. سکوریت هایی که برای کابین دوش استفاده میشوند باید حداقل ضخامت 6 تا 10 میل را داشته باشند تا از ایمنی و امنیت لازم برخوردار باشند. البته شیشه های ضخیم تر وزن بیشتری نیز خواهند داشت.

2- فریم یا قاب

کابین های دوش در دو نوع فریم دار و بدون فریم (فریم لس) عرضه می شوند. فریم ها یا همان قاب های کابین دوش در واقع نگهدارنده شیشه های نشکن هستند. همچنین اجازه خروج آب از داخل کابین به فضای بیرون را نمی دهند.

جنس فریم می تواند از آلومینیوم یا استیل و همچنین از پلاستیک فشرده باشد که البته فریم آلومینیومی به دلیل کیفیت بیشتر پرکاربردتر از بقیه است.

3- درب کابین دوش

کابین های دوش شامل حداقل یک درب هستند که ممکن است از نوع تاشو یا ریلی یا لولای باشد.

4- یراق آلات

یراق آلاتی که در فضای کابین های دوش و حمام استفاده می شود باید کیفیت بسیار بالایی داشته باشند زیرا در تماس پیوسته و مستقیم با آب هستند و امکان آسیب دیدن آنها زیاد است.

5- زیر دوشی

زیر دوشی سطحی صاف است که زیر کابین دوش قرار می گیرد. وجود زیر دوشی نیز جهت ممانعت از خروج آب و کف از کابین دوش به سایر قسمتهای فضای سرویس حمام می باشد.

یک زیر دوشی با کیفیت باید بلحاظ مقاومت تحمل وزن افراد را داشته باشد. یک زیر دوشی خوب باید در مقابل پوسیدگی مقاوم باشد و همچنین باید از مکش خوبی برخوردار باشد تا بخوبی آب و کف را به سمت لوله خروجی هدایت کند. زیر دوشی ها 4 نوع دارند، زیر دوشی ثابت، زیر دوشی متحرک، زیردوشی روکار و زیر دوشی توکار .

برخی از طرح‌های جدید کابین دوش، شامل بلندگوهای بلوتوثی، نورهای رنگی و کنترل‌های فعال با صدا هستند.

 

عملکرد کابین دوش چگونه است؟

کابین دوش برای ایجاد یک تجربه دوش راحت و لذت بخش برای کابر است که شامل فضایی حاوی سینی و چند پنل شیشه که به هم چسبیده و عایق شده اند می باشد. قبل از استفاده از کابین دوش، لوله کش چند اتصال به خطوط آب و فاضلاب محل نصب باید اضافه کند.

اگر کابین دارای پمپ، چراغ و تجهیزات صوتی باشد، ممکن است به یک برقکار نیز نیاز داشته باشید تا سیم کشی کند و اتصالات نهایی را انجام دهد. از آنجایی که کابین دارای سینی یا زیر دوشی در کف است  کاملاً آب بندی شده است و آب به هیچ وجه به فضای بیرون کابین نفوذ نمی کند.

 

هنگامی که کابین در جای خود نصب شد، درست مانند دوش قدیمی کار می کند، اما بصورت نوع ارتقاء یافته موجود. همچنین ماساژورها را می توان به صورت عمودی در امتداد دیوارها قرار داد تا تجربه ای بینظیر به شما بدهد. یک سر دوش، ساده یا فانتزی هم می توانید اضافه کنید.

بسیاری از این کابین های دوش به گونه ای طراحی شده اند که در کنج فضای حمام قرار بگیرند. درهای کرو (منحنی) که به صورت کشویی باز می شوند، به شما این امکان را می دهند که از کابین مذکور در حمام های کوچکتر استفاده کنید.

در اکثر کابین های دوش، برای جلوگیری از خارج شدن آب و کف به خارج از کابین، کف کابین دوش در سطح بالاتری از کف سرویس حمام قرار می گیرد.

 

مزایای کابین دوش شیشه ای

کابین دوش های شیشه ای در مقابل نوع پلکسی آن، به دلیل مزایای بسیاری که دارند در حمام های خانگی محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. اول از همه، آنها بسیار بادوام و مقاوم هستند. با انتخاب یک محصول با کیفیت و درجه یک می توانید مطمئن باشید که هیچ مشکلی برای کابین دوش تان ایجاد نمی شود و تا مدت ها می توانید از آن استفاده کنید. از طرفی شیشه ظریف و شیک است و بر زیبایی حمام می افزاید. هر یک از عناصر کابین شامل شیشه، پروفیل و یراق آلات را می توان به طور جداگانه انتخاب و طراحی کرد. مصرف آب در کابین دوش نسبت به وان بسیار کمتر است.

جذاب ترین قسمت انتخاب کابین دوش این است که همه چیز در آن گنجانده شده است. شما مجبور نیستید دوش، دیوارها، شیرها، سینی‌های صابون، درب و غیره را تهیه کنید. حتی برای دیوارها  نیازی به انتخاب کاشی جدید نیست!
نصب کابین دوش کمتر از یک روز طول می کشد و فقط مستلزم برداشتن دوش قدیمی است. حتی نیازی نیست که کاشی های آن قسمت را پایین بیاورید زیرا کابین به سادگی در جای خود روی دیوار تمام شده قرار می گیرد.

مهمتر از همه در کابین دوش شیشه ای میتوان از شیشه های هوشمند استفاده کرد تا در زمان مورد نیاز حریم خصوصی را فراهم کرد.

مزایای کابین دوش شیشه ای :

  • ایمنی بالا بدلیل سکوریت بودن شیشه ها
  • تفکیک دو فضای خشک و تر از یکدیگر
  • زیبایی در عین سادگی
  • جلوگیری از وارد شدن مواد شوینده به سایر قسمت های سرویس
  • مقاومت در برابر رطوبت بالا و طول عمر اکسسوری های فضای حمام
  • نظافت بسیار ساده و آسان
  • نصب آسان

معایب کابین دوش شیشه ای

کابین دوش شیشه ای بسیار محبوب است اما معایبی نیز دارد.

  • آسیب پذیری شیشه های کابین
  • هزینه کابین دوش شیشه ای بیشتر از دوش های سنتی است.
  • از آنجایی که کابین دوش به عنوان یک واحد مستقل فروخته می شود، ممکن است با بقیه لوازم بهداشتی یا حتی دیوارهای شما مطابقت نداشته باشد. تنها راه برای داشتن یک کابین دوش بصورت هماهنگ با فضای شما، بازسازی کامل است.

کابین دوش شیشه ای

انواع کابین دوش بر اساس فریم

 

1- کابین دوش شیشه ای فریم دار

کابین دوش شیشه ای فریم دار یک نوع کابین دوش است که دارای یک فریم یا قاب در دو رتا دور یشه ها می باشد. در این نوع کابین دوش شیه ها بوسیله یک چها چوب فلزی به هم وصل می شوند. این فریم معمولا بعنوان پشتیبان شیشه ها عمل می کندو به آنها استحکام و پایداری بیشتری می بخشد.

کابین دوش شیشه ای فریم دار نسبت به کابین دوش شیشه ای فریم لس، ظاهر کلاسیک تر و سنتی تری دارد. این نوع کابین دوش معمولا برای افرادی مناسب است که بدنبال طراحی سنتی تر و متعارف برای حمام خود هستند.

2- کابین دوش شیشه ای فریم لس

این نوع کابین همانطور که از نامش پیداست بدون وجود فریمی در اطراف شیشه ها ساخته می شود. در واقع شیشه های کابین دوش بصورت مستقیم بهم وصل می شوند. این نوع کابین بدلیل آسانی تمیز کردن و ایجاد حس فضای بزرگتر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. کابین دوش شیسه ای فریم لس معمولا از شیشه های با ضخامت بیشتر ساخته میشوند که مقاومت کابین را تضمین کند. این نوع کابین یک انتخاب محبوب برای افرادی است که بدنبال طراحی ساده و مدرن برای حمام خود هستند.

انواع کابین دوش بر اساس نوع بازشو

1-کاین دوش لولایی

این نوع بازشوها بیشتر مناسب فضاهای بزرگ می باشد که فضای کافی برای باز و بسته شدن درب را داشته باشند. یراق آلات استفاده شده در این نوع دربها ضد زنگ و مناسب برای فضاهای مرطوب میباشد.

کابین دوش شیشه ای

2-کابین دوش کشویی یا ریلی

کابین دوش شیشه ای با بازشوی کشویی دارای درب هایی است که روی یک ریل در جهت چپ یا راست حرکت می کنند و از بهترین کابین های دو شبرای فضاهای کوچک و محدود است. این نوع بازشو بدلیل ساختارشان، فضای بیشتری را برای ورود و خروج فراهم میکنند. همچنین این نوع کابین دوش به دلیل طراحی منحصر بفرد و جذابیت ظاهری بسیار مورد توجه است. این نوع بازشو برای کابین هایی که فضای کمی دارند پرکاربرد است.

3-کابین دوش تاشو

کابین دوش تاشو در سرویس های با عرض کم کاربرد دارد که لت متحرک بر روی لت ثابت جمع شده و روی دیوار قرار میگیرد.

کابین دوش شیشه ای

انواع کابین دوش بر اساس نوع طراحی

  • کابین دوش مربع
  • کابین دوش نیم دایره
  • کابین دوش ربع دایره
  • کابین دوش مستطیل

انواع شیشه مورد استفاده در کابین دوش شیشه ای

هنگامی که نوع شیشه ای را که برای کابینن دوش شیشه ای خود انتخاب می کنید با حمام و ظاهر و احساس کلی خانه شما مطابقت دارد، کابین دوش خود را بیشتر سفارشی کرده اید. از جمله شیشه هایی که در کابین های دوش شیشه ای استفاده میشود عبارتند از:

  • شیشه ی سکوریت
  • شیشه رنگی
  • شیشه لمینت
  • شیشه مات
  • شیشه شفاف
  • شیشه هوشمند

قیمت کابین دوش شیشه ای

کابین دوش در مدل های متنوعی طراحی می شود بنابراین نمی توان قیمت واحدی برای آن در نظر گرفت. قیمت کابین دوش به عوامل مختلفی بستگی دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-نوع شیشه مورد استفاده و ضخامت آن
2-نوع بازشو و یراق آلات مورد استفاده
3-فریم دار و فریم لس بودن
4-کیفیت و رنگ فریم
5-ابعاد کابین
6-تجهیزات و آپشن های اضافه
7-هندسه شیشه بلحاظ تخت یا منحنی(کرو) بودن

برای اطلاع از قیمت ها میتوانید با کارسناسان مجوعه آگلس تماس بگیرید تا آنها با توجه به نیاز و بودجه شما بهترین پیشنهاد را به شما بدهند.

کابین دوش شیشه ای

نکات مهم برای سفارش کابین دوش

 

1-کابین دوش را متناسب با فضای حمام خود انتخاب کنید.
2-میزان ضخامت شیشه بر حسب انتخاب کارفرما قابل تغییر است.
3-اگر حریم خصوصی برای کارفرما اهمیت دارد میتواند شیسه مات یا هوشمند را انتخاب کند.

سخن آخر

کابین دوش شیشه ای روشی جذاب برای جداسازی محیط تر و خشک می باشد که زیبایی و لوکی بودن را به محیط می افزاید. برای سفارش کابین دوش شیشه ای میتوانید با کارشناسان گروه آیگلس تماس بگیرید تا در اسرع وقت حمام شما مجهز به کابین دوش شود.