پارتیشن اداری شیشه ای

پارتیشن اداری شیشه ای

پارتیشن اداری شیشه ای یکی از تجهیزات دفتری است که برای جدا کردن فضاهای مختلف استفاده می شود. در گذشته ها استفاده از پارتیشن خیلی رایج نبود و از دیوارهای بتنی و سیمانی استفاده می کردند اما اخیرا استفاده از پارتیشن ها بسیار رواج پیدا کرده است. پارتیشن ها در واقع تفکیک فضاها را بعهده دارند و یک سطح همگن را به تعدادی فضای کاربردی تبدیل می کنند که سریع ترین، آسانترین و مقرون بصرفه ترین راه برای ایجاد فضای مولد و بهینه است.

پارتیشن های اداری از متریال چوب یا ام دی اف و شیشه و یا ترکیب اینها می توانند باشند. انتخاب هر متریال، سبک متفاوتی از پارتیشن را ارائه می دهد که با توجه به فضا و موقعیت و همچنین سلیقه و کاربری میتوان نوع پارتیشن را انتخاب کرد.

پارتیشن اداری شیشه ای انتخاب بسیاری از ادارات در چند دهه اخیر می باشد و بدلیل مزایا و سبک مدرنی که ارائه میدهد بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. پارتیشن های شیشه ای احساس باز بودن و بزرگ بودن فضا را به کاربران منتقل می کند و نور بهتری را هم به فضا وارد می کند.

پارتیشن اداری شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای اداری معمولا از شیشه های ضد حریم و مقاوم در برابر ضربه ساخته می شوند تا امنیت و ایمنی کاربران را تضمین کنند. علاوه بر زیبایی بصری و مدرنیته بودن، این پارتیشن ها بعنوان عایق صوتی و حفظ حریم شخصی کاربرد دارند تا در صورت نیاز فضای خصوصی تر یا عمومی تری ایجاد شود. البته درصد عایق صوت با توجه به نیمه یا تمام ارتفاع بودن پارتیشن متفاوت است.

از طرفی پارتیشن های شیشه ای بدلیل استفاده از شیشه دارای خواص ضد باکتریال و ضد آلرژیک می باشند که برای محیط های کاری بسیار مناسب است. همچنین نگهداری و تمیز کردن آنها بسیار آسان است و این امکان را فراهم میکند که همواره یک محیط کاری تمیز و بهداشتی داشته باشید.

انواع پارتیشن اداری شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای در انواع مختلفی ساخته و طراحی می شوند که هر کدام از آنها ویژگی و استفاده های خاص خود را دارند و برای بهبود طراحی داخلی مناسب هستند. در اینجا به معرفی انواع آنها می پردازیم.

 

پارتیشن شیشه تک جداره:

پارتیشن شیشه تک جداره نوعی پارتیشن است که از یک لایه شیشه تشکیل شده است . این نوع پارتیشن معمولا برای ایجاد حفاظت در برابر صدا و جلوگیری از انتقال حرارت و افزایش نوردهی کاربرد دارد.

معمولا ضخامت شیشه های استفاده شده در پارتیشن های شیشه تکجداره 8 تا 12 میلی متر می باشد. اما بسته به نیاز و استانداردهای محلی ممکن است متغیر باشد.

پارتیشن اداری شیشه ای


پارتیشن شیشه دوجداره:

این نوع پارتیشن از دو لایه شیشه ساخته می شود. در پارتیشن های شیشه ای ضخامت شیشه و جنس شیشه حائز اهمیت است. شیشه های دو جداره کمک می کند تا صدای خارج از ساختمان و خارج از  اتاق را در فضاهای خاص ادارات مثل اتاق جلسه به حداقل برسانید.

پارتیشن شیشه ای تمام ارتفاع:

به این پارتیشن ها پارتیشن های کف تا سقف هم گفته می شود. این نوع پارتیشن از زمین تا سقف فضا را بصورت کامل می پوشاند و برای ایجاد اتاق ها یا فضاهای جداگانه در فضای باز اداری استفاده میشود. این نوع پارتیشن بعنوان یک روش برای ایجاد فضاهای جداگانه و حریم خصوصی کاربران مناسب می باشند.

پارتیشن اداری شیشه ای

 

پارتیشن شیشه ای نیمه:

این نوع پارتیشن ها به ارتفاع معمول یک میز اداری می باشند و برای جدا کردن فضای کاری ولی با حفظ ارتباط بصری مناسب می باشد.

 

پارتیشن شیشه ای فریم لس:

برای کسانی که به دنبال حسی مدرن و امروزی در محل کار خود هستند، پارتیشن بندی شیشه ای بدون فریم راه حل ایده آل است. علاوه بر ایجاد حریم خصوصی، حس فضا باز و آگاهی بصری را نیز فراهم می کند. ظاهر بدون فریم زیبایی ظاهری تقریبا بدون مانع ایجاد می کند. با این محصول محیط کاری مدرنی خواهید داشت که نه تنها مینیمالیست بلکه فوق مدرن نیز می باشد.

این محصول علاوه بر زیبایی شناسی، حداکثر انتقال نور را نیز فراهم می کند و فضا را سبک و مطبوع می کند. علاوه بر این، می توان با نورپردازی ظریف و جزئیات خلاقانه، زیبایی آن را افزایش داد.

پارتیشن های اداری شیشه ای فریم لس بسیار متنوع هستند و بسته به هدفی که به دنبال آن هستید، می توانند به روش های مختلف استفاده شوند. آنها در اندازه های مختلف قابل اجرا هستند و می توان از آنها برای تهیه صفحه نمایش با ارتفاع کامل، دیوارها، پارتیشن ها و جداکننده های اتاق استفاده کرد.

پارتیشن اداری شیشه ای

پارتیشن شیشه ای آلومینیومی:

پارتیشن های اداری شیشه ای آلومینیومی از قاب های محکم و شیشه های مقاوم در برابر شکستن ساخته می شوند که ثبات و ایمنی را تضمین می کنند. عملکرد و زیبایی شناسی را ارائه می دهند، که می تواند درحین ایجاد فضای خصوصی، باز بودن و همکاری را بین کارمندان ارتقا دهد. آنها را می توان مطابق با هر سلیقه و اولویت زیبایی شناسی طراحی کرد و ظاهری شفاف و امروزی به فضای اداری ارائه کرد. مزایای طراحی اداری مدرن را با پارتیشن های دیواری شیشه ای آلومینیومی تجربه کنید.

پارتیشن شیشه ای آکوستیک:

این نوع پارتیشن به منظور کنترل و  بهبود کیفیت صدا در فضاها استفاده می شود که شامل شیشه های دو لایه با مواد عایق بین آنهاست. که عملکرد صوتی بالایی دارد. کاربرد آن معمولا در محیط هایی مانند اتاق های کنفرانس، استودیوهای صدا، سینماها و فضاهای دیگر که نیاز به کنترل صدا دارند طراحی می شوند.

ویژگی های آن عملکرد عایق صوتی،شفافیت،طراحی زیبا و انعطاف پذیری و نگهداری و تمیز کردت آسان است.

پارتیشن شیشه هوشمند:

پارتیشن شیشه هوشمند، نوعی پارتیشن است که با استفاده از فناوری مدرن و هوشمند امکانات و ویژگی های خاصی را ارائه می دهد. این نوع پارتیشن دارای قابلیت هایی هست که به کاربران اجازه می دهد تا بر اساس نیازهای خود تنظیمات مختلف روی شیشه داشته باشند. بعنوان مثال با قابلیت مات و شفاف شدن شیشه هوشمند کاربر می تواند در مواقعی که نیاز به حریم خصوصی دارد شیشه را در حالت مات قرار دهد و زمانیکه دید از آن طرف شیشه نیاز است حالت شفاف شیشه را انتخاب کند و این تغییر وضعیت با یک ریموت و در کسری از ثانیه امکان پذیر است. و قابلیت شگفت انگیز دیگر شیشه های هوشمند این است که می توان غیر از قابلیت مات و شفاف بودن، زمانیکه در حالت مات است از آن به عنوان یک صفحه نمایش با قابلیت HD استفاده کرد.

پارتیشن شیشه مات:

بیشتر کسب و کارها می خواهند یک محیط مشارکتی و یک حس اجتماعی را در میان تیم خود تقویت کنند، به همین دلیل است که دفتر طرح باز در محیط های کاری مدرن بسیار محبوب است. با این حال، داشتن شیشه شفاف در همه جا همیشه ایده آل نیست، به خصوص اگر نیاز به برگزاری جلسات محرمانه در یک منطقه خصوصی دارید. اینجاست که اثر تاری پارتیشن ها و دیوارهای شیشه ای مات می تواند مفید باشد. پارتیشن‌های شیشه‌ای گزینه‌ای از شیشه‌های مات سفارشی را ارائه می‌دهند که به مزایای بیشتری از جمله افزایش حریم خصوصی، روابط کاری مثبت و سلامتی بهتر در میان کارکنان دفتر اجازه می‌دهد. انتخاب پارتیشن های شیشه ای مات یک گزینه عالی برای دفاتر امروزی برای بهینه سازی سلامت و بهره وری کارکنان است.

هنگامی که حریم خصوصی بصری اهمیت داشته باشد، شیشه مات راه حل مناسبی است، اگرچه ممکن است ترجیح دهید از شیشه شفاف در برخی قسمتهای شیشه نیز استفاده کنید، بنابراین ترکیب شیشه مات و شفاف انتخاب خوب است!

 

پارتیشن شیشه ای متحرک:

پارتیشن های شیشه ای متحرک راه حلی انعطاف پذیر و کارآمد برای مدیریت چیدمان کف هستند. آنها اتاق ها را به فضاهای باز یا بسته تبدیل می کنند و فضایی چند منظوره ایجاد می کنند که متناسب با نیازهای شما باشد. پارتیشن‌های شیشه‌ای متحرک می توانند تاشو و کشویی باشند که عملکرد اتاق، کنترل صدا، حریم خصوصی، عایق حرارتی و امنیت را ارائه می‌دهند. این نوع از پارتیشن ها قابلیت تحرک دارند و می توانند براحتی باز یا بسته شوند. آنها برای افزایش انعطاف پذیری در استفاده از فضای باز اداری و تغییرات سریع در طرح فضا مناسب هستند.

 

پارتیشن اداری شیشه ای

یراق آلات پارتیشن اداری شیشه ای

در پارتیشن ها نوع فریم و دستگیره مورد توجه است. جنس فریم در پارتیشن های شیشه ای از جنس آلومینیوم یا فلزات دیگر با روکش های مقاوم در برابر زنگ زدگی و خوردگی و در رنگ های متفاوت موجود است . دستگیره های استفاده شده در پارتیشن های شیشه ای نیز از جنس فلز مقاوم و ضد زنگ می باشد. این دستگیره ها معمولا بصورت دستگیره های دو طرفه  نصب می شود. طراحی دستگیره ها ممکن است از ساده تا مدرن متغیر باشد و بسته به نوع پارتیشن و استایل محیط انتخاب می شود.

مزایای پارتیشن اداری شیشه ای

  • کاهش حواس پرتی و افزایش بهره وری کارمندان
  • افزایش فضای بهینه و محیط کاری بزرگتر
  • پیکربندی سریع فضای در پاسخ به درخواست های مشتری
  • آکوستیک بهبود یافته
  • بازسازی کم هزینه
  • فضای کار زیبا تر
  • داشتن نور طبیعی بیشتر

قیمت پارتیشن اداری شیشه ای

قیمت پارتیشن اداری شیشه ای معمولا به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله: ابعاد و مشخصات فنی، طراحی و نوع مونتاژ، تعداد، منبع سفارش و کیفیت محصول و هزینه حمل و نصب بستگی دارد.